Provozní doba
Ordinační doba jednotlivých oddělení se může lišit. Děkujeme za pochopení.
Ordinační doba jednotlivých oddělení se může lišit. Děkujeme za pochopení.
Úvod
AGE Centrum s.r.o., se sídlem Zamenhofova 638/18, Olomouc, 779 00, provozovna Na Šibeníku 914/1, Olomouc, 779 00, poskytuje ambulantní psychiatrické, geriatrické a psychologické služby s cílem podporovat duševní zdraví a pohodu našich pacientů. Tento vnitřní řád definuje základní pravidla pro poskytování a využívání našich služeb.
1. Provozní a ordinační doba
a) AGE Centrum s.r.o. zveřejňuje provozní a ordinační hodiny na viditelném místě u vstupu do zařízení a na oficiálních webových stránkách.
b) Tyto hodiny udávají časy, kdy je zařízení otevřeno pro poskytování plánovaných zdravotních služeb pacientům.
c) Zdravotnické služby jsou dostupné během těchto hodin a pacienti jsou vyzváni, aby respektovali tato nařízení a přicházeli na schůzky včas.
d) Do zdravotnického zařízení pacient vstupuje v doprovodu maximálně 2 osob, je-li to nezbytně nutné.
e) Poslední pacient je ošetřen 30 minut před koncem ordinační doby.
2. Objednávání na vyšetření/terapii
a) Pacienti jsou povinni se na vyšetření v AGE Centrum s.r.o. objednat předem, aby byla zajištěna efektivní organizace péče a minimalizování čekacích dob.
b) Objednání je možné telefonicky, e-mailem, nebo osobně během provozní doby recepce.
c) V případě, že pacient nemůže dodržet objednaný termín, je povinen toto zrušení oznámit nejméně 24 hodin předem prostřednictvím SMS nebo e-mailu, aby uvolněný čas mohl být nabídnut jiným pacientům.
d) Vzhledem k charakteru a chodu ambulancí může dojít k posunutí času objednání, někdy i o delší časový interval. Příčiny mohou být různé.
i. Do ordinace se dostaví pacienti, kteří potřebují vzhledem k charakteru svého onemocnění od personálu akutní/přednostní ošetření.
ii. Čas ošetření některého z předchozích pacientů se prodlouží závažností nebo komplikacemi jiného jeho onemocnění.
iii. Technické poruchy/výpadek proudu, vody, počítačové techniky aj.
iv. Jiné nepředvídatelné situace.
e) Ve výše uvedených situacích žádáme všechny čekající pacienty o pochopení a toleranci.
3. Průběh vyšetření
a) Při vstupu do recepce vždy předkládejte průkaz zdravotní pojišťovny/průkaz totožnosti.
b) Lékař provádí vyšetření zpravidla v ordinaci, kam pacienti vstupují na výzvu zdravotní sestry nebo lékaře. Některá vyšetření (např. vyš. TK, odběry, převazy aj.) mohou být prováděna zdravotní sestrou v sesterně/místnosti k tomu určené.
c) Doklad o dočasné pracovní neschopnosti (dále je DPN) vystavuje lékař na základě zjištění zdravotního stavu, nikoliv na žádost pacienta.
4. Vystavení e-receptu
a) Pacient má možnost objednat předepsání léků telefonicky nebo e-mailem. Naše zdravotnické zařízení si však v souladu s odborným posouzením lékaře vyhrazuje právo požadovat osobní vyšetření pacienta před vystavením receptu, aby zajistilo nejvyšší úroveň bezpečnosti a vhodnosti léčby.
b) Elektronický recept bude vyhotoven a odeslán na kontakt uvedený pacientem v jeho zdravotnické dokumentaci do 3 pracovních dnů od jeho vyžádání.
c) Je zodpovědností pacienta vést si pečlivou evidenci o užívaných léčivech. O předepsání léků je třeba zažádat s dostatečným časovým předstihem, aby nedošlo k přerušení léčebného režimu. Tento proces je zaveden s cílem podporovat kontinuitu a efektivitu léčby a zajišťovat, že léčiva jsou používána bezpečně a správně v souladu s lékařským doporučením.
5. Práva pacientů
a) Respekt a důstojné zacházení: Každý pacient je ošetřován s respektem, ohleduplností a bez diskriminace.
b) Ochrana soukromí a dat: Ochrana osobních a zdravotních informací je zajištěna v souladu s platnými zákony. Jakékoli sdílení informací vyžaduje předchozí souhlas pacienta, kromě případů stanovených zákonem.
c) Informovanost: Pacienti mají právo být plně informováni o svém zdravotním stavu, možnostech léčby, očekávaných výsledcích a možných rizicích.
d) Přístup k léčebné dokumentaci: Pacienti mají právo na nahlížení do vlastní zdravotnické dokumentace a na pořízení jejích kopií. (viz čl. 7)
6. Povinnosti pacientů:
Pacient je povinen se za každých okolností řídit pokyny personálu AGE Centra s.r.o.
a) Dodržování navrženého léčebního a diagnostického postupu: Pacient je povinen respektovat individuálně navržený léčební a diagnostický postup stanovený zdravotnickým personálem AGE Centrum, který zahrnuje lékaře, psychologové a psychiatrické sestry. Je důležité, aby pacienti dodržovali všechny pokyny a doporučení svých lékařů a terapeutů.
b) Pravdivá informace o zdravotním stavu: Pacient je povinen pravdivě informovat ošetřující personál o všech relevantních aspektech svého zdravotního stavu. To zahrnuje informace o předchozích i současných zdravotních problémech, o léčbě u jiných zdravotnických pracovníků, o užívání léků včetně návykových látek a o jakýchkoli infekčních onemocněních. Nesplnění této povinnosti může být považováno za hrubé porušení vnitřního řádu a může mít vliv na kvalitu a bezpečnost poskytované zdravotní péče.
c) Chování a slušné vystupování: Od pacientů se očekává, že se budou chovat slušně a s respektem ke všem zdravotnickým pracovníkům a ostatním pacientům. Je důležité dodržovat zásady dobrých mravů a občanského soužití, což zahrnuje například zákaz verbálních útoků, křiku nebo jakéhokoli jiného rušivého chování.
d) Zákaz požívání alkoholu a návykových látek: Pacienti nesmí před a během návštěvy zdravotnického zařízení požívat alkohol nebo jiné návykové látky. V případě, že ošetřující lékař to považuje za nutné, může pacienta požádat o provedení testu na přítomnost těchto látek.
e) Zákaz pořizování záznamů: V prostorách AGE Centrum je bez výslovného souhlasu vedoucího pracovníka a bez souhlasu zaznamenávaných osob zakázáno pořizování fotografií, video a audio záznamů.
f) Dodržování vnitřního řádu: Pacient je povinen se řídit tímto vnitřním řádem AGE Centrum a respektovat všechny jeho aspekty pro zajištění hladkého průběhu poskytování zdravotní péče a respektování práv a pohodlí ostatních pacientů i zdravotnického personálu.
7. Zrušení schůzek
a) Schůzku je třeba zrušit nejméně 24 hodin předem pomocí SMS na číslo 603 339 339 nebo e-mailem na info@agecentrum.cz. Neomluvená absence nebo opakované zrušení schůzek bez závažného důvodu může vést k vyřazení z evidence pacientů.
8. Povinnosti AGE Centrum
a) Poskytovat kvalitní a bezpečnou péči v souladu s aktuálními medicínskými a etickými standardy
b) Informovat pacienty o jejich zdravotním stavu, možnostech léčby a případných rizicích
c) Zajišťovat ochranu a důvěrnost osobních a zdravotních údajů pacientů
9. Zdravotnická dokumentace
a) Zdravotnická dokumentace je vedená v souladu s právními normami a je majetkem AGE Centrum.
b) Pacienti mají právo na nahlížení do své dokumentace a pořízení jejích kopií, přičemž AGE Centrum může požadovat úhradu nákladů spojených s kopírováním.
9. Zdravotnická dokumentace
a) Zdravotnická dokumentace je vedená v souladu s právními normami a je majetkem AGE Centrum.
b) Pacienti mají právo na nahlížení do své dokumentace a pořízení jejích kopií, přičemž AGE Centrum může požadovat úhradu nákladů spojených s kopírováním.
10. Odmítnutí přijetí pacienta do péče (§ 48 zákona č. 372/2011 Sb.)
a) Poskytovatel, kterého si pacient zvolil, může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud:
i. by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení;
ii. překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatým,
iii. by vzdálenost místa pobytu pacienta neumožňovala v případě poskytování zdravotních služeb výkon návštěvní služby,
iv. není pojištěncem zdravotní pojišťovny, se kterou má poskytovatel uzavřenu smlouvu podle zákona o veřejném zdravotním pojištění; toto právo se nevztahuje na pojištěnce z jiných států Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru, Švýcarské konfederace, či ze států, se kterými má Česká republika uzavřenu smlouvu o sociálním zabezpečení, zahrnující ve věcném rozsahu nároky na zdravotní péči.
11. Ukončení nebo odmítnutí služeb
a) AGE Centrum může ukončit péči o pacienta, pokud pacient neoprávněně nerespektuje povinnosti stanovené tímto řádem, zejména opakovaně neomlouvá svou nepřítomnost a tím zneužívá čas a zdroje zařízení.
b) prokazatelně předá pacienta s jeho souhlasem do péče jiného poskytovatele,
c) pominou důvody pro poskytování zdravotních služeb
d) pacient vysloví nesouhlas s poskytováním veškerých zdravotních služeb,
e) pacient závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální léčebný postup, nebo s poskytováním zdravotních služeb vysloví souhlas, ale neřídí se vnitřním řádem a jeho chování přitom není způsobeno zdravotním stavem,
f) přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb; to neplatí, jestliže neposkytování součinnosti souvisí se zdravotním stavem pacienta; ukončením péče nesmí dojít k bezprostřednímu ohrožení života nebo vážnému poškození zdraví pacienta.
12. Důsledky porušení vnitřního řádu
a) Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem (§48 odst. 2 zákona o zdravotních službách č.372/2011Sb.)
Tento vnitřní řád je určen pro všechny pacienty AGE Centrum s.r.o. a je závazný od okamžiku jeho předložení pacientovi. Jeho dodržování zajišťuje kvalitu a dostupnost poskytovaných služeb pro všechny naše pacienty.
Za AGE Centrum s.r.o.
Bc. Jakub Malota, MBA
ředitel
Péče hrazena ze zdravotního pojištění (včetně stacionáře)
Výborná dostupnost městské hromadné
dopravy
Vstřícný personál, diskrétní prostředí.
Široká škála lékařských odborností pod jednou střechou
Očkování provádí primárně praktičtí lékaři.
AGE Centrum není očkovacím centrem a nabízí očkování jako nadstandardní službu pro své pacienty. Pro informace a objednání k očkování proti Covid-19 a chřipce volejte tel. číslo 774016877. Linku recepce využívejte pouze k objednání termínů do našich ambulancí.
Děkujeme.